|
Советы логопеда родителямЧастная школа "Гипанис-ЭОС" > Учителя рекомендуют! ![]() Шановні батьки! Ось і настав той день, коли Ваша улюблена дитина пішла до школи. Проводжаючи дитину в перший клас, батьки сподіваються, що вона вчитиметься охоче й успішно. Якщо ж надії не справджуються, то причини невдач вони починають шукати насамперед у школі, системі навчання, упередженому або байдужому ставленні вчителя. Але найчастіше причиною шкільних проблем дитини є її недостатній мовленнєвий розвиток. Це може виявлятися в дефектах звуковимови, мізерності словникового запасу, невмінні граматично правильно узгоджувати слова в реченні тощо. Подібні прояви у дошкільий період, зазвичай, не насторожують батьків, бо дитина, на їхню думку, достатньо вільно користується мовою. Однак у школі до мови ставлять високі вимоги, і дитина з недостатнім мовленнєвим розвитком потрапляє у складне становище. Виникають труднощі в процесі оволодіння навичками читання і письма, з'являються стійкі специфічні помилки (пропуски чи заміна букв і складів, недописування або недочитування слів, переставляння частин слова тощо). Такі недоліки читання і письма називаються відповідно дислексією і дисграфією. В окремих випадках необхідна спеціальна логопедична робота, в інших – дитині можуть допомогти самі батьки, вихователі, вчителі. Від підготовки дитини та її сім`ї до нових умов залежить те, як дитина буде навчатися, чи стане радісним і щасливим цей період у її житті. Кількість дітей з мовленнєвою патологією на сьогодняшній час має тенденцію до збільшення. Мовленнєві порушення негативно впливають на розвиток розумових здібностей, поведінку і соціалізацію дитини в цілому. Патологія мовлення знижує успішність в школі і найчастіше є наслідком шкільної дезадаптації. З досвіду роботи логопедів слідує, що більшості дітей при випуску з дитячого садка рекомендується школа, де працює логопед. В дитячі поліклініки звертаються школярі з дисграфією, які відвідували логопедичні групи. Тому питання щодо підвищення ефективності роботи логопеда залишається актуальним. ![]() Основна мета навчання рідної мови у школі полягає в формуванні особистості, яка володіє вміннями і навичками вільно користуватись мовними засобами. Навчання на корекційний заняттях з логопедом в нашій школі відбуваються в рамках особистісно – орієнтованого підходу, який враховує рівень мовленнєвого розвитку та мовленнєві здібності, індивідуальні особливості кожної дитини. Провідною формою корекційних занять на шкільному логопункті є заняття різних типів: * індивідуальні; * індивідуально-групові; * групові. Дітям подобаються ти види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, можливість виявляти самостійність, винахідливість та творчість. Найвільніше діти себе почувають і розвиваються у грі, де найсприятливіша атмосфера для спілкування. Логопедичні заняття проводяться цікаво, в захоплюючій ігровій та навчальній формі, де використовується один із напрямків методичного оновлення уроків в початковій школі – проведення їх на основі інтеграції навчального матеріалу з тематикою корекційних занять, об`єднаних навколо однієї теми. ![]() Сподіваємось, що наші поради стануть у пригоді вчителям початкових класів, вихователям, турботливим батькам. Вони дадуть змогу урізноманітнити матеріал, зацікавити дітей у виробленні правильної вимови звуків. Подняться наверх |